Влез    Регистрация

Бягане за здраве. Дали.... и Как?

За всичко, за което няма подходящ раздел
  • Автор
    Съобщение

Бягане за здраве. Дали.... и Как?

Мнениеот nevil » Нед Фев 09, 2020 6:58 pm

Привет на Всички. :hi:
Ще понапиша малко от моите Си неща.....но жалко..... във форума липсва подходящ раздел свързан със здравето, та се налага да пиша тук, под име "Други"
Избрах фразата ....."Бягане за здраве" за име на темата защото срещу това съчетание от думи записани в търсачката на Google се появява толкова противоречива информация че почти на практика разрушава вълшебната зависимост между движението........в случая бягането и здравето.
Здравето е в основата на всичко!....Изтъркано понятие но ....вероятно Всички ще го подкрепят.....поне на думи.
На практика .....много малък процент от хората го подкрепят съзнателно и несъзнателно с дела. Затова се пишат и най различни, противоречиви информации свързани с бягането. Създават се квалификации като вярно и невярно, правилно и неправилно.......всякакви правила и модели на поведение.
Спазването на правилата ........много често води до резултати. Постигат се набелязани цели но,......тези цели обикновено са компромис с по висшата цел...... здравето.
Когато това което правим не генерира здраве.......всичко се обезсмисля.
Движението....... (чрез възможно най добрата му форма , бягането) е единственото средство което маже да Ни измъкне от лапите на съвременната медицина и фармацевтика. Тези две организации в компанията на другите две .......политиците и религията, някой ден когато човечеството се разбуди от летаргията в която се намира в момента ......ще бъдат обявени за най големите Ни злини в историята на човечеството.
От медицината обаче с голямо уважение трябва да извадя една звено, което наистина работи за хората. Това са травматолозите.
Tе наистина са истинските светци за Нас защо.................отново и отново Ни дават шансове за да преживеем глупостта Си .
Твърдя че движението е единственото нещо което може да Ни поддържа здрави и жизнени и медицината добре знае това, но....... какво се получава на практика??? Всички го виждат.
Ще бъда кратък и конкретен.
От биологичните процеси в организма Ни остават най различни естествени отпадъци. Чрез храната,водата и въздуха постъпват не по малко нови, агресивни микроорганизми и не на последно място ............цялата Менделеева таблица с многото токсични вещества като всичко това се явява като .............приноса на най "разумното" същество на планетата към условията на общата жизнена среда. :oops:
Лимфната система е тази която трябва да изведе всичките тези отпадъци извън тялото Ни. Прави го чрез отделителната система и потните жлези. Лимфната течност се задвижва единствено от мускулните съкращения по време на движението. Съответно .....повече движение, повече циркулация на лимфна течност, повече изхвърлени отпадъци.

Когато лимфата не успява да извежда на 100% отпадъците извън тялото, те се натрупват в различни части на тялото.Така се създават условия за много здравословни проблеми. Тук медицината в усилието си по пълно да обслужва интересите на фармацевтиката и за по лесно манипулиране на обществото е въвела понятието.....имунитет или имунна система. Това което следва .....Всички го знаем. Вече е много лесно да се намерят хиляди причини за
нисък имунитет и още хиляди методи за неговото стимулиране. Разцвет на промишлената химия.
А какво в същност представлява този имунитет?
Най простичко казано, :think: той се явява като ......моментната ефикасност на лимфната Ни система да обезпечава жизнените функции на организма. А лимфната Ни система за да бъде достатъчно ефективна се нуждае само от повече движение.
За повече информация ......който се интересува, може да Се порови допълнително
но няма да намерите такава подобна информация поднесена в този план. Трябва да се търси между редовете защото манипулацията е повсеместна.
Но, да Се върнем на " Бягането за здраве".
Това което ще напиша от тук на татък е на основата на личен опит и интуиция.
Позволявам Си да ви занимавам с това защото собствената ми интуиция след сериозни здравословни проблеми успя да Ме откъсна от медицината и фармацевтиката за дълъг период от време. Тези дни ще трябва де Се видя с личната Си докторка за да направя медицинско за нови лични документи. Не сме се виждали вече петнадесет години ................интересно какво ще каже тази жена? Аз обаче зная че това е в резултат на увеличен енергиен баланс и бягането е основна част от него. Ще се опитам отново да бъда максимално кратък.
Бягам само сутрин и по изгрев слънце, в парка.......когото е възможно. През делниците, сутрин на тренажора в къщи. Винаги на гладно. Сутрин....... енергийният заряд от бягането е максимален. Предстои цял ден за благоприятното му изживяване.
Когато реших един ден че трябва да Се движа повече бях с наднормени килограми. Започнах първо да бягам на тренажора като постепенно, със свалянето на килограмите се пренесох
и по алеите на парка.
Бягането е най доброто средство за поддържане на килограми в определени граници но и най голяма беля за Себе Си правят обикновено тези които искат да отслабнат чрез бягане. Излишните килограми претоварват цялостно организма и в повечето случаи бягащите Се отказват предварително и разочаровани.
През тези петнадесет години ....... в парка се смениха поколения кучета. Бягащи хора .....на различни възраст и с различна мотивация, някои за кратко, други за повече време но като правило, всичко в някакъв момент приключва вероятно поради загуба на интерес.
Питам Се ......дали въобще тези хора Са успя ли да усетят от магията на бягането? Вероятно не! Защото в противен случаи.......тази магия ще остане за цял живот.
Винаги Ми е било мъчно когато срещна от "лъскавите бегачи"......хора с хубава екипировка, силен парфюм и слушалки в ушите. Някой от тях постоянно гледат часовниците си ..................
Бягането освен физическо натоварване е и психическо разтоварване на основата на сетивата. Сетивата трябва активно да участват в процеса. Успешното бягане/здравословното зависи изцяло от тях. Човешкия организъм е уникален и в способността Си да се адаптира към средата на моментното Си пребиваване когато сетивата поднасят реалната информация.
В тази връзка ........на всякъде се изтъква колко е важна обувката за бягане. :think:
В същност ......бягането на бос крак е оптималният вариант за събиране на ценната информация постъпваща към устройствата за баланс, навигация и оптимизация на организма.
Тъй като обаче няма подходящи места за бягане на бос крак в града и изобщо(освен по плажната ивица на морския бряг :yes: ) за Мен са достатъчни и най обикновени гуменки с възможно по-твърди подметки, заради острите камъчетата. Тънките и твърди подметки дават нужната чувствителност.
Екипировката за бягането.......памучно облекло, главно от втора употреба магазините. Материята трябва да отстранява потта от тялото. Чрез потта се отделят едни от най токсичните отпадъци.

Най подходящите метеорологични условия за бягане......след необходимата разгрявка, за Мен няма неподходящи условия. Точно това винаги Ми е било най трудно да обясня на хората .....защо и в "най лошото" според Тях време отивам в парка. Защо най тежките метеорологични условия дават най голям енергиен потенциал от бягането и защо чувствам деня си не пълноценен око поради някаква причина пропусна бягането.
Любимото Ми "лошо " време за бягане е по време на обилен снеговалеж. Усещането е неповторимо и не подлежи на описание. Също така и бягане при ниски температури и заледени алеи в парка. Ниските температури(от -10 на долу)и леда са истински учители. Студа ме научи как да уравновесявам дишането за да мога по време на бягането да дишам само през носа. Така студеният въздух не е проблем.
Хлъзгавото време ......да Съм концентриран до такава степен в бягането че леда да не е проблем. Получава се чрез концентрация в мястото на допир на ходилото с повърхнината на земята. Много забавна ситуация ......гуменките стават като вакуми и не се пързалят. Никога не Ми се е налагало да ставам от земята по време на бягане.Това не важи обаче при ходенето по лед. Със стойката за ходене ......нещата са съвсем различни. Пребиваш Си Се като нищо. :think:

Техника на бягане, техника на дишането ......темата e огромна и по нея много е изписано в нета. Има много полезна информация но има и много недоразумения. Всичко това като информация обаче .....мажем да го поставим под един общ знаменател .....това е нечии опит превърнат в модели на поведение.
Проблема е че хората сме различни, физически и емоционално, с различна мотивация и намерение което ще рече...... когото става въпрос за конкретните техники от които се нуждае Всеки един от Нас.......това което работи при един, няма гаранция че ще сработи при друг. Полезното при един може до доведе до вреда при друг. Това е защото Всеки един от Нас има собствени потребности(темпо, ритъм,методика) или собствена зона на комфорт.
Зоната на комфорт означава че по време на бягането се намираме в оптимално физическо състояние. Това значи че Сме постигнали форма на равновесие по време на движението и от тук предпоставки за добро здраве. Или по друг начин казано ......това което искаме да постигнем чрез бягането.....в крайна сметка ще е полезно за Нас.
Ако успеем да следваме собствената зона на комфорт по време на каквото и да е физическо натоварване .........няма да Се нуждаем от период за възстановяване след това. Напротив, ще бъдем енергични, жизнени и като новородени.

Много ми се искаше да Съм кратък в дрънканиците Си, но не Ми Се получи.
Всичко това което написах до тук е само заради последните няколко реда който ще донапиша.
Те ще Ви помогнат да намерите собствената зона на комфорт, не нечия друга ......собствената!
Убеден Съм че чрез тази зона ще решите всичките проблеми който имате с бягането и то ще е здравословно за вас.
[b]Много е важно за хората който бягат за да отслабнат
.[/b]
И така .....обръщаме Се за помощ към една от характеристиките на съвършенството........тишината! :yes:
Направете своя цел ........да Сте максимално безшумни по време на бягането.
Дори да Ви изглежда невъзможно, стремете Се във всеки един момент да сте тихи. Когато стъпвате по земята и когато дишате. Пагубният звук....ту..ту..ту..ту..ту не трябва да се чува. Разбира се..... ушетата трябва да са свободни за да можете да чувате добре.
Това ваше усилие към тишина ще промени постепенно стойката, темпото и дишането Ви.
Следвайте ги, запомнете ги .....от тях в последствие ще изградите и собствената зона на комфорт.
Тя ще Ви гарантира здравето от което Се нуждаете. :yes:
Аватар
nevil
Активно сънуващ
 
Мнения: 175
Регистриран на: Пон Дек 08, 2014 9:08 pm

Re: Бягане за здраве. Дали.... и Как?

Мнениеот вдъхновител » Вто Фев 11, 2020 9:05 pm

Позволявам си :yes: да разширя малко гледната точка с това:
https://www.youtube.com/watch?v=kZWl0ca6vo4
;8)
Аватар
вдъхновител
Активно сънуващ
 
Мнения: 924
Регистриран на: Пет Дек 12, 2014 10:42 am

Назад към Други

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта

cron