Влез    Регистрация
  • Автор
    Съобщение

23 съвета от арт-терапевт

Мнениеот Silviya M » Пон Окт 24, 2016 4:55 am

Виктория Назаревич е практически психолог, арт-терапевт. Кандидат е на психологическите науки и доцент по психология в Украйна. Нейният дългогодишен опит в арт-терапията й помага да състави следния списък с 23 съвета за трансформиране на негативните емоции и състояния на личността в техния позитивен еквивалент по възможно най-лесния, забавен и творчески начин.

Обърнете внимание, че няма значение какво е качеството на изпълнението на заданието, а е важно самото негово изпълнение.

Ето как тя предлага да си помогнем сами:

1. Ако сте уморени – рисувайте цветя.

2. Ако сте гневни – рисувайте линии.

3. Ако ви боли – лепете, моделирайте.

4. Ако ви е скучно – запълнете листа с разноцветни бои.

5. Ако ви е тъжно – нарисувайте дъгата.

6. Ако ви е страх – плетете макраме или правете апликации от тъкани/ плат.

7. Ако сте тревожни – направете си кукла-мотанка (кукла, направена от вързан на възли плат. Вместо лице куклата има кръст на лицевата част. Смята се, че в древни времена куклата-мотанка е имала функцията на свещен амулет) или талисман.

8. Когато сте възмутени – късайте хартия на малки късове.

9. Ако чувствате безпокойство – правете оригами.

10. Искате да се отпуснете – рисувайте шевици/десени.

11. Ако е важно да си спомните – рисувайте лабиринти.

12. За да се освободите от неудоволствието – направете копие на картина.

13. Ако чувствате отчаяние – рисувайте пътища.

14. Ако трябва нещо да разберете – нарисувайте мандала.

15. Ако трябва бързо да възстановите силите си – рисувайте пейзажи.

16. Искате да разберете своите чувства – нарисувайте автопортрет.

17. Ако е важно е да запомните състоянието си – рисувайте цветни петна.

18. За да подредите мислите си – рисувайте осмоъгълници или квадрати.

19. Ако искате да разберете себе си, да разберете желанията си – направете колаж.

20. Ако трябва да се концентрирате – рисувайте точки.

21. За оптимален изход от ситуация – рисувайте вълни и кръгове.

22. Ако чувствате, че сте в застой и трябва да се движите напред – рисувайте спирали.

23. Ако искате да се концентрирате върху целите си – рисувайте мрежи и мишени.


http://posyvetvai.me/23-%D1%81%D1%8A%D0 ... %B8%D1%87/

Изображение
The Great Path is really No Path. Morihei
Аватар
Silviya M
Активно сънуващ
 
Мнения: 1042
Регистриран на: Съб Ное 29, 2014 12:44 pm

Re: 23 съвета от арт-терапевт

Мнениеот Silviya M » Пон Окт 24, 2016 4:59 am

29. Измамете яростта си.

Гневът блокира интелекта. А силният гняв заличава иначе разумните намерения.

Един член на кабинета на президента Линкълн си имал големи неприятности с някакъв подчинен. Линкълн му предложил да напише на служителя си гадно писмо, в което да изрази яростта си.

Когато помощникът му написал писмото и му го показал, президентът го посъветвал: „Надали искате да изпратите подобно писмо на когото и да било. По-добре го сложете в огъня. Иначе писмото е добро и вие сте си прекарали добре, докато сте го писали, защото сте изразили в него гнева си. А сега го изгорете и напишете ново.“


Боб Фенстър
The Great Path is really No Path. Morihei
Аватар
Silviya M
Активно сънуващ
 
Мнения: 1042
Регистриран на: Съб Ное 29, 2014 12:44 pm

Назад към Отворена практика - на крилете на намерението

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта