Влез    Регистрация

FAQ

Информационен модел
  • Автор
    Съобщение

FAQ

Мнениеот aya » Пон Яну 14, 2008 3:01 pm

Техника за влизане в ОС (за жени)
Техниката е много проста. Затваряш очи и започваш да издишваш тъмнината, която стои пред вътрешния ти взор. След известно време започват да се появяват някякви образи. Издишвай тъмнината на безсъзнателното, докато ниско в корема на се появи гъделичкане. Чуй го. Звукът ще те пренесе в сънуване. Ако звука е хармоничен, ще попаднеш в красив свят. Ако е неприятен, то и светът може да бъде такъв. Ако е ужасен писък /високи тонове/ има опасност да попаднеш в лабиринта на летачите. Ако почувстваш опасност – опитай се да се събудиш.

Как да попаднем в ОС в реално место от физическия свят
В: Никога не съм в реални места на сън. Даже когато сънувам стаята си, в която спя и осъзнавам, че това е сън – то това е само образ във въобръжението ми, а не реалната стая. Как да се отърва от тази илюзия и да попадна в реален физически свят по време на ОС?

О: Трябва да го «построиш». Имайки желание, всимаш което и да е добре известно ти място и го «построяваш» около себе си. След това става нещо като привързване на построеното към реалното и ти се оказваш в това място. Най-добре да се използват затворени пространства, тъй като външното пространство се достроява някак от само себе си.

Използване на "несвързаните брътвежи"
- несвързани брътвежи - това обикновено са крайно схематизирани сънища с еднообразно повтарящи се сюжети; като правило се присънват в дни на понижаване на силите и затормозеност. Обикновено се въртят през всички 5-6 периода на REM-съня. Хубаво се запомнят; за начинаещите сънувачи те са практически безполезни; за опитните юзери се явяват прекрасна възможност за преход в ОС; интересно е че брътвежите имат минимален обкръжаващ фон и пълно отсъствие на спрайтове (неосъзнати персонажи в сънищата). Хакерите считат този вид съновидения за еквивалент на програма за дебъгване (етап от писане на програма, в който се отстраняват грешките).
Т. нар. «несвързани брътвежи» - сънуване, където се повтаря един и същи шаблон или чуваш «менторски глас». Най-добре сънуваното тяло се развива именно в «несвързаните брътвежи». Там ти просто осъзнаваш себе си, а «себето» го няма. И тогава започваш да си създаваш (себето).

В: По какъв начин да създадем себе си? И защо?

О: Има се в предвид създаване на сънуваното тяло. В «несвързаните брътвежи» ти просто осъзнаваш себе си на сън, защото вниманието ти не се фиксира на многообразието на сънувания тонал. В същото време и разбираш, че там «те» няма. Това е само малка позиция на «свидетеля». Тази точка единствено наблюдава. При нея, както при кълбо, няма ръце или крака. Процеса на създаване на «себе си», предполага възсъздаване на нещо, което може да ходи, говори и пр.

Преместване в сънуване
За преместване в сънуване има няколко способа. Най-добрият е вятърът. Създаваш намерение и то те носи към местоназначението, но се усеща като полет в струите на вятър или в уплътнен въздух. По принцип всеки приема нещо собствено – мълнии, облаци, линиите на света. Веднъж пътешествах във фунията на тайфун. Но железопътните линии ( и др. маршрутни линии) имат особено значение в ОС. Те помагат да си спомниш. Не само служат за преместване, но и за вглъбяване с себе си.


Срещи в сънуване
Обикновено, всички които срещаме в сънуване се явяват спрайти или призраци. В нашите сънища понякога срещаме и напълно реални същности, били те скаути, неорганични или нещо друго. Много от тях приемат вид на хора, за да взаимодействат с нас или просто нашата таблица на описание на света им дава такъв вид. Съзнанието ни винаги се опитва да придаде на непознатото познати черти. Но понякога в нашата таблица на описание няма съответстващ запис. Напр. когато видиш скаут на сън, съзманието ни изпада в безизходица – няма описание. За това се получава удивителен резултат – напр. виждаме летящ слон, къпещ се във вана папагал, движещи се камъни и пр. Познат образ, но нелеп – това е сигурен признак за присъствие на скаут.

И така – напр. виждаш на сън твой добър приятел. Като начало прецени своите усещание – ако чувстваш дори малко безпокойство – то това не е приятеля ти, а нещо приело неговия облик. Тялото ни обикновено добре усеща капаните, така че – довери му се. Ако усетиш опасност – просто си тръгни, тъй като взаимодействието с чужди форми на живот може да бъде много опасно. Ако няма опасност, то ти по-скоро имаш работа със сънуван фантом, призрак. Спрайта се явява бледа сянка на реалния ти приятел, но благодарение на нея ти можеш реално да се срещнеш с него в сънуване. Принципът на взаимодействие напълно съвпада с известната схема от НЛП „присъединяване, водене, корекция”. Отначало започваш обш разговор с него – питаш какво прави, къде отива, за какво си мисли и т.н. (присъединяване). След това продължава с „водене” – той отиа някъде – ти го следваш, той прави нещо – ти му помагаш. В това взаимодействие със спрайта, ти изпълняваш маневра на настройка, като при това сюжетът на сънуване обикновено се променя и ти оказваш до сънуваното тяло на приятеля си. Фактически ти влизаш в неговия сън, в неговия мехур на възприятие, а първоначалният спрайт се явява своеобразен транзит. И тук започва фазата на корекция. Постепенно ти прехвърляш бразди на осъзнаване към него. Започваш да му задаваш въпроси за това, което ви заобикаля, напр. вкарваш си ръката в стената и му обръщаш внимание, че това е странно. Питаш го – как може да се случи, не е ли сън това... Обикновено след това приятеля ти започва да се осъзнава. В очите му се появява блясък и той става по-ярък. Когато видиш това – ще разбереш за какво говоря... По-нататък всичко зависи от силите на твоя приятел. Нормалният човек веднага изчезва, т.е. се събужда. Така че най-трудната част е да го заставиш да се осъзнае. При това, с пробуждането си той може да те повлече със себе си. Интересен трик, но изисква здрави нерви  И така – той се събъжда а ти се събуждаш в леглото до него, само че със сънуваното си тяло. Но не можеш да се задържиш там, разумът ти бие тревога и те изхвърля обратно.
Аватар
aya
Модератор
 
Мнения: 92
Регистриран на: Нед Яну 13, 2008 2:46 pm

Re: FAQ

Мнениеот aya » Пон Яну 14, 2008 4:20 pm

Търкаляне на топки
(Това е подготвително упражнение за увеличаване честотата на ясните сънища)
Намерете си метални топки /от китайските магазини/ 4-5 см в диаметър. Отначало се тренирайте да търкаляте на дланите 2 топки – после 3 – в една и в друга посока. Ще забележите, че да ги търкаляте в една страна е по-лесно, отколкото на друга. Ту помага наклона на дланта в посока на палеца.
Когато усвоите търкаляненето на топките, пристъпете към изпълнение на следното упражнение: затворете очи, въртете топките в «трудната» посока и фиксирайте вниманието си на усещанията, които топките предизвикват в тази част на дланта ви усл. нар. «възглавничката в основата на палеца». Това е много специфични телесно усещане. Фиксирайте се върху него и не жалете време.
Трика в това упражнение е, че това усещане е много близко до набора телесни усещания на сънуваното тяло. То ще ви настройва към сънуване с повишено осъзнаване.

Съзерцание на карета
(Това е подготвително упражнение за увеличаване честотата на ясните сънища)
Ще ви потрябва покривало или тъкан на малки карета – от до 9 кв.см. Трябва да седнете комфортно в устойчива поза, която можете да удържите без неудобство дълго време (напр. да опрете гърба си на възглавница, да заемете лотус и пр.) Пред себе си поставете тъканта или покривалото с квадратния патерн. Настройте очите си така че да получите съвпадение като в магическите картинки. Текстурата на тъканта трябва да придобие качество «тъкан зад стъкло». Съхранете това качество колкото можете повече. Пробвайте да увеличите времето на непрекъснатото удържане на това качество първо за минута, после за 2-3 и т.н. Отбелязвайте моментите на превключване на видовете зрение – обичайно и необичайно. Отбелязвайте как умората пречи на концентрацията на вниманието ви и как страничните мисли прекъсват необичайното ви зрение.
Трикът на упражнението се състои в развиване на нов елемент на първото внимание и в тренировка на фиксация на вниманието. Ако вътрешния ви диалог се усили и ви доскучае да продължавате с изпълнението на упражнението, използвайте един трик: опитайте се да забележите или моделирате вълни на повърхността на патерна. Или да създадете издувания на патерна в определени участъци в полето на вашето необичайно зрение.

Задача за сънувачите:
1. Продължавайте да се занимавате със съзерцание на каретата.
2. По време на фиксацията на «необичайния поглед» отбележете на кое място се намира «превключвателя» на режима на виждане.
3. Опитайте се да запомните това място и телесните усещания.
Аватар
aya
Модератор
 
Мнения: 92
Регистриран на: Нед Яну 13, 2008 2:46 pm

Re: FAQ

Мнениеот roki74 » Вто Яну 15, 2008 3:34 am

Да поясня,че погледът е добре да се разфокусира, а обектът може да варира от парченце плат до планина, ефектът с магическата картинка е идентичен. В случая по - скоро се отбелязва процес на разфиксиране, стига се до спиране на света. Дори може да се каже, че работата с точно тази практика е добре да се извършва в обкръжение на много обекти евентуални фокуси на вниманието. Например гора. В обкръжението на дърветата с такова гледане ще можем да отключим полета на вниманието, неизползваеми в ежедневната практика. Номерът е в това да се набляга върху контрола на фокуса. Отначало ще ни е трудно да го обяздим. Той ще полепва произволно върху различните обекти, които са ни достъпни(пак повтарям, че гора е просто пример, в случая подходящ, което не означава, че практиката е неприложима в други условия, при добър опит пък защо не и в ежедневен план). Въпроса е в това да приучим вниманието си,в частност фокуса да не изолира отделните обекти като такива, но да ги слее в едно цяло. Дори и да получим цялостна картина пак ще има отделни неща, които ще ни връщат и фокусират върху себе си, разбира се това не е лошо, всъщност така ще разберем как точно сме приучили вниманието си да се фокусира върху външни, вътрешни излъчвания(в случая вторите невидими за окото) и ще разберем, че в повече от времето си в света на ежедневието го правим неосъзнато или фиксацията ни е толкова силна, че фокусът ни е неподвижен. В крайна сметка при практика от 10 мин., както по - горе се споменава в удобна поза, при която тялото лесно се изключва е възможно да стигнем до едно фино замъгляване на картината. Бял филтър ще изплува от фона на преден план. Всичко ще приеме завършеност. В началото на практиката ще ние трудно да се задържим в такава позиция за дълго. Картината сякаш ще плува, различни дразнители ще ни отвличат вниманието, обикновено в случая това се явяват очите, които не са приучени да се съсредоточават толкова дълго и е възможно сълзене в първите моменти. Тогава ще разберем, че те са много повече от просто средство за отразяване на света. Ще разберем, че те са пряко свързани с формата и размера на енергийното ни тяло. Може да се каже, че обикновеният човек е напълно сляп. Използвайки ги така, обикновеният човек изключва възможността да развие напълно възможностите на очите си и така пряката им фунция за нашето възприятие като цяло се губи. Именно по - горе спомената практика се явява ключът към разбиване на схемата, по която сме научени да боравим с тях и като цяло със света. Това се явява и ключов фактор за сънуването. Скритата граница между е обусловена от това, че когато сме будни, сънното ни внимание е неактивно. Връзката между двете внимания може лесно да се намери, като осъзнаем, че в сънищата си ползваме подобна схематичност каквато и наяве. Какво е сънно внимание ? Това също е средство. Него го изграждаме посредством сънищата, точно така както изграждаме внимание в сферата на ежедневието. Сами ще стигнем до извода, че съществува неразривна между двете внимания. Тук излизаме вече и от описанието за това, че като за начало приемаме, че има две внимания. Първото - това е снопа, малкото възелче, набора възприятия които всеки човек по избор или не включва в един опис, който изключва всичко извън него. И второто внимание, онова в което всичко е възможно, необяснимото, неподлежащо на опис, може би като начало, тъй като е непозната територия сфера на безброй светове, достъпна за сънуваното ни тяло. Значи от тук извеждаме, че работата ни със сънуваното тяло влиза изцяло в сферата на второто внимание. Това е неговата територия. Сънното ни внимание е нещото, с което поддържаме това тяло(казват, че може да се стигне и много по - далеч). Момента, в който вниманията се сливат при тази или някоя друга практика за изместване от положение, е и момента,в който нашето сънувано внимание събира впечатления. Взираме се в планина - сънуваме планина (от опит). Така лесно можем да познаем механизма за построяване на модели възприятие, които чрез взирането се отпечатват и след това "прожектират" в нашите сънища.
roki74
 

Re: FAQ

Мнениеот aya » Чет Яну 17, 2008 9:43 am

Метод за четене на текстове в ОС
Както знаете, текстовете, които ви се разкриват могат да са на познати или непознати езици. Оказва се, че всички могат да бъдат прочетени. Много често се появява гласа на «емисаря на сънуването» при опити за четене на текст. Този «емисар» (по всяка вероятност неорганично) улавя и изпълнява всяко желание на сънувача.
Как да работим с «гласа на сънуването»? Вие виждате текста, премествате погледа си над него и позволявате на «гласа» да стане ваш четец и коментатор. Нека текста се намира постоянно в полезрението ви, но не се фиксирайте на него. Нашата фиксация започва да декодира текста, а няма правилен набор, затова декодировката се върти в кръг – буквите се размиват и променят. И така – гледате над текста и слушате поясненията. След това пред очите ви в полето над текста се отваря «прозорец», където започва визуализацията на текста. Тук също има опасност от фиксация, така че бъдете уравновесени. Разделете вниманието си на три части: не се фиксирайте в текста, гледайте текста, а основната част от вниманието ви трябва да е върху «гласа», гледайки «с едно око» изображението. Това ще ви даде пълна (неописуемо пълна) информация за текста.
Емисарят помага да се фиксира текста или да се придвижи като скорост на възприятие сънувача. Настройката за четене се извършва по следния начин: отначало виждаш книгата в ОС или ярък сън, тя ти харесва, искаш да поработиш с нея и получаваш първични сведения за нея. След това прилагаш гореописаният метод и емисаря изпълнява поставената му задача. С помощта на този метод е намерен ръкопис на Джон Дий и на негова база е създаден пасиансът на Медичи. По-нататъшните ни изследвания доведоха до находка – библиотека на ръкописи на Джон Дий, където се споменаваше стената от мъгла, намираща се винаги в ляво.
Често библиотеките могат да бъдат намерени в третата четвърт на картата – на север и леко на изток. След края на железопътния път. Там има много красиви строежи и развалини. Търсете библиотеката в развалините.

В: На север и на изток – там където е море, езеро, река – в общи линии течност?

О: Река има, но е по-далече на изток. Входа в зоната е през манастира – не през църквата, а именно през манастира.
Естествено нататък, за да пренесете преведения и усвоен текст от ОС в реала тренирайте сънуваната си памет. Ще получите огромен и качествен скок не само в практиката на четене на сънувани книги и материали, но и в самите ОС.
В ОС не се включва светлина /лампата/

Транзит пред входната врата
Можем ли да въздействаме на транзитите


В: Отдавна ме мъчат някои несъответствия в сънищата ми.
1.Не се включва лампата
2. Качвам се нагоре към квартирата си и изведнъж всичко се изменя и вече не съм пред вратата си.

О: 1. В програмата сънуване има страшно много «дупки». «Разработчикът» е бил добър, но много не е отчел и догледал. Вече сме коментирали това.
2. Поздравявам те – намерил си един от фиксираните транзити. Фактически си получил място, където твоята СТ получава някакви импулси, които я задвижват. Смятай го за бонус. Изглежда като че някаква вселенска сила се е заинтересувала от теб, намирайки те перспективен и ти помага. Използвай момента.

В: Разбирам, че такива несъответствия прекрасно помагат да се събудиш насън, но защо те стоят като вируси и не се поддават на контрол?

О: Транзитите действително не се поддават на наш контрол, в смисъл на волево въздействие. Но можем да ги използваме по предназначение – за преместване. И те не са вируси – просто части от програмата за преместване на вниманието ни в различни части на сънувания свят.


Огледалата в сънуване
Мога да ви посъветвам – следващият път, когато се видите спящ в леглото – визуализирайте огледало. Това става много лесно на сън. Сложете огледалото до краката си. След тожа позволете на огледалното ви изображение да ви всмуче в себе си. Това ще ви помогне изключително силно за контрола над сънищата.

Как да различим спрайт от сънувач в ОС?
Много е просто: когато видиш спрайт – той е блед като във стар филм. А когато видиш сънувач, той е ярък и жив. Веднага усещаш, че е свой. Няма да се объркваш, ако поне веднъж видиш сънувач в ОС. Точно заради това е въведена категорията „светимост”. Осъзнаването придава на човек светимост. Колкото по-високо е осъзнаването, толкова по-ярък е човек. Това между впрочем е вярно и за реала. И така, ако срещнеш осъзнат сънувач, няма да имаш колебания какъв е той. Но това е изключително рядък случай – нещо като да видиш бог на улицата. Съветвам те да не изпускаш такива моменти, дори ако срещата е била с полуосъзнат сънувач.

Използване на психо-енергетични практики в ОС
Интересно е да се пробват някои психо-енергетични техники, отработени наяве в сънуване. Напр. Асаните дават удивителен резултат. Някои от пасите на тенсегрити за усилване и фиксация на вниманието на сънуване, основно тези, свързани с придобиване на енергия (едно от най- ефективните е "Антената" - на мен самия много помагат последните движения от този пас). Изобщо - прилагането на която и да е позната система.
Аватар
aya
Модератор
 
Мнения: 92
Регистриран на: Нед Яну 13, 2008 2:46 pm

Re: FAQ

Мнениеот aya » Пон Фев 04, 2008 4:26 pm

Възвръщане на светимостта

В: Кажете, взели ли сте си светимостта от лабиринтите и др. места?

О: В лабиринтите се намира светимостта само на онези, които са били хванати там в ОС. Това са редки случаи, неорганичните ловуват само енергетично «ценни». Ние, като начинаещи нямаме особена ценност за тях.
Относно нашата светимост, хакерите са открили 5 места на картата, където можеш да си върнеш нещо загубено (по-скоро нещо отнето). Доколкото след такива находки при сънувача рязко се изостря осъзнаването в сънуване и се повишава енергетиката (тонус, реакции) в обичайния живот, те открили, че по такъв начин човек си възвръща светимостта на съзнанието.

Първото такова място – обичайно се намира по средата на голям водоем (на остров или под вода или на кораб като нещо, падащо отгоре, или донесено ви от риба). Накратко това е красив предмет (реликва, амулет, скъпоценен камък и пр.). Усещанията в ОС са: не те пускат в това място (стражи, страшни животни, туземци и т.н.); проникваш там и идва кулминация, при която ти се иска да се махнеш от там, а не да вземеш предмета. После сънувачът преработва страха си и в награда получава част от светимостта си, а стражите се превръщат в съюзници.
Още 3 такива места се намират по ъглите на картата – при всеки са негови собствени. Когато търсиш частички от себе си по ъглите на картата (а тези ъгли са образувани от някакви пределни граници на тонала), то винаги преживяваш един и същи сценарий – пречат ти, понякога доста силно, затова си длъжен да проникнеш в защитеното място и да го обискираш. Почти винаги те съпровождат съюзници – двама-трима верни спрайти, които могат да съвместяват черти на няколко твои приятели.
И още едно място – това е ЗАТВОРА (гигантски компютър, концлагер, военно училище, накратко място за принуждение). Да отидеш там и да вземеш светимостта си е доста трудно дело, независимо от това част от нас постоянно се опитва и отново попада в затвора.

Главната цел в картографирането може да се каже, че е ускорението. Искаш да попаднеш в нагуала по северния път? Тогава отиди към северната граница, а от нея осъзнато се движи на юг и оставяй ориентири (осъзнати от теб мехури на възприятие). Когато си слепиш в дълга нишка (оставяй енергетични следи за следващи движения на събирателната точка (СТ)), то трябва да провокирате обратно движение. Влизаш в ОС във влак или просто летиш, разглеждайки в обратна последователност оставените ориентири. Аха – ето града ми! Ето дома ми! Ето го езерото! Дървото с гнездото! Твоята СТ се устремява по тази енергийна следа. А инерцията й те тласка в нагуала. ДХ често казва, че тонала трябва да се използва като трамплин. А в нашата трактовка – като катапулт за първото внимание.


Емисарят на сънуването

В: Сергей /Изриги/ какво мислите за емисарят на сънуването?

О: Гласът на емисаря е интересно нещо. Преди да се срещнем с него ние си го представяхме донякъде неправилно. В същност и все още той ни помага и никой от петимата хакери, които се «сприятелиха» с него не го счита натрапчив и неприятен. Спам го ползва за пренасяне на информационните матрици на древни ръкописи в нашата повседневна реалност /методи за четене на книги в ОС/. Пътешественикът Тамбов счита гласа на емисаря за свой съюзник. Емисарят не веднъж го е измъквал от затруднителни ситуации. Ние можем да считаме, че «гласа на емисаря» е сила (с която трябва да сме предпазливи) и която можем да използваме полезно за нас и нашите приятели.
Аватар
aya
Модератор
 
Мнения: 92
Регистриран на: Нед Яну 13, 2008 2:46 pm

Назад към Сънуване

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron